top of page
Ett bättre arbetsliv kräver modig journalistik

Arbetet
—
Strategi
Analys
Bärande idé
Koncept
Paketering
LO Mediehus är ett svenskt medieföretag som ger ut sju olika medlemstidningar som exempelvis Arbetet, Handelsnytt och Kommunalarbetaren. Nu ville man samla alla titlar under en gemensam digital plattform Arbetet.se för att skapa större genomslag för arbetslivsjournalistik i samhällsdebatten.
Vårt uppdrag var att tillsammans med LO Mediehus ta fram en bärande idé för att positionera Arbetet.se som Sveriges ledande nyhetskälla för bevakning av arbetslivsfrågor samt ta fram idéer för lansering av den nya sajten.


”Att positionera om ett varumärke är svårt. Ruth har sett till att göra processen trygg, samtidigt som vi har blivit utmanade att vidga tanken så att Arbetet har kunnat landa på en ny spännande plats.”
– Unn Edberg, VD, LO Mediahus

bottom of page