Några av de projekt vi är lite extra stolta över genom åren
— 2018
Ett jubileum vi helst inte vill fira
Läkare Utan Gränser
—
2018 hade Läkare Utan Gränser Sverige funnits i 25 år. För de flesta företag skulle det vara anledning att fira, men för Läkare Utan Gränser var det tyvärr ett tecken på att deras insatser fortfarande behövdes.
— 2018
Världens första hotell för krukväxter
Fältöversten
—
Vi arbetade nästan tio år med den klassiska gallerian på Östermalm under devisen ”En del av livet kring Karlaplan”. Lagom till sommaren hjälpte vi till att lösa ett klassiskt semesterproblem; vem ska vattna mina blommor under sommaren? Hotell Flora – ett hotell för krukväxter – öppnade mitt i gallerian. Det blev en så pass stor succe att det blev ett återkommande inslag i Fältöversten under flera somrar.
— 2016
En djurisk identitet
Parken Zoo
—
För arbetet med den visuella identiteten för Parken Zoo vände vi oss in i djurparken. Men svansar, mönster och attribut från djurriket, skapades en lekfull identitet. Som dessutom stack ut i den annars likformiga kategorin.
— 2017
Tuppens år
Kommunal
—
2016 noterade Kommunal sina lägsta förtroendesiffror någonsin – under hösten pratades det mest om ledningen som la medlemmarnas pengar på lyxkrogar. Med en ny förbundsordförande (Tobias Baudin) behövde Kommunal en nystart. Svaret blev en digital tupp. En tupp vars humör styrdes av vad som sades om Kommunal på sociala medier. En tupp som tillsammans med Tobias reste runt och lyssnade på medlemmarna. På ett år lyckades Kommunal vände den negativa trenden, skapa ett enormt engagemang bland medlemmarna och dessutom öka antalet medlemmar.
Missing People
—
Samarbetet med Missing People inleddes med att förtydliga deras verksamhet i den lika självklara som förklarande meningen ”Vi hittar människor”. Utgångspunkten för den visuella identitet blev sedan förtydliga och underlätta deras arbete.