Världsledande men okända. Nu startar det svenska doldisföretaget Educatius sin globala varumärkesresa. Idag smyglanseras den nya visuella identiteten och ett helt nytt kommunikationskoncept. Syftet är att inspirera ungdomar runt om i hela världen att göra ett utbytesår utomlands eller att läsa till en internationell gymnasieutbildning online.
– Jag letade efter en partner med förståelse och en ödmjukhet för våra komplexa utmaningar. Men också en byrå där jag får access till senior expertis genom hela processen – inte bara i första kundmötet. Ruths sätt att jobba känns helt unikt och är både smart, effektivt och oerhört kreativt, säger Petra King, global marknadsdirektör på Educatius Group.
Ruths uppdrag för Educatius innefattar designen av en ny global varumärkesidentitet samt ett kreativt koncept med syfte att skapa tydlighet och bygga kännedom såväl på den nordamerikanska- som de europeiska- och asiatiska marknaderna.
Läs artikeln på Resumé:
Comments