STS satsar globalt – med uppdaterat varumärke
- henrik826
- för 5 dagar sedan
- 1 min läsning
Det klassiska varumärket STS Education ska etablera sig för en ny generation utbytesstudenter. Med en ny ägare i ryggen och en uppdaterad identitet ska man nu ta marknadsandelar och växa.

Redan 1958 arrangerade STS Education världens allra första språkresa för svenska gymnasieelever. Sedan dess har företaget gett hundratusentals unga möjligheten att upptäcka världen genom utbytesår och internationella erfarenheter.
STS nya ägare Educatius ska nu återuppliva och relansera varumärket. Idag finns STS representerade i närmare 20 länder – och målet är att ta marknadsandelar och växa.
Som en del i satsningen har den visuella identiteten setts över:
– Målet med arbetet var att behålla kopplingen till vår historia, men samtidigt anpassa uttrycket till en ny generation europeiska ungdomar, säger Petra King, President Marketing and CX, Educatius Group.
– Vi är enormt nöjda med resultatet, fortsätter Petra.
Framförallt är den nya visuella identiteten mer anpassad för digitala miljöer. Uppdateringen har gjorts i samarbete med varumärkesbyrån Ruth.
– Vår utgångspunkt var att ge varumärket nytt liv utan att tappa kopplingen till arvet. Vi har försökt förstärka och bevara dess ikoniska karaktär. Logotypen har städats upp och blivit än mer lekfull, och den gula färgen har justerats för att ta för sig och fungera bättre i framför allt digitala miljöer, säger Henrik Täppmark, kreativt ansvarig på Ruth.
Det uppdaterade varumärket kommer att synas i samband med att det nya skolåret drar igång i september och tusentals ungdomar runt om i Europa börjar planera för sina drömmar om ett utbytesår.