top of page

Reborn

STS

Logo evolution

Visuell identitet

Tonalitet

Brand guidelines

Redan 1958 arrangerade STS världens allra första språkresa. Sedan dess har företaget gett unga möjligheten att upptäcka världen genom utbytesår och internationella erfarenheter.
 
Vårt uppdrag har varit att varsamt utveckla varumärkets ikoniska logotyp och design, med målet att bevara kopplingen till STS historia och värderingar, samtidigt som uttrycket anpassas till samtiden och rustas för framtiden.

sts_clearspace.webp
sts_logo_evolution.webp
sts_new_01.webp
sts_color-2.webp
sts_anchor.webp
sts_flag.webp
sts_sweatshirt.webp

”Vi ville förnya vårt varumärke utan att förlora vår själ – och resultatet överträffade våra förväntningar. Det nya STS speglar vilka vi är i dag, och vart vi är på väg. Det här varumärkesarbetet blir avgörande för vår fortsatta tillväxt.”

– Petra King, President Marketing and CX, Educatius Group

sts_yellow._2webp.webp
sts_catalog.webp
sts_catalog.webp
sts_journey.webp
sts_catalog.webp
sts_icons.webp
sts_new_02.webp
sts_eyes.webp
sts_bag.webp
sts_outdoor.webp
sts_insta_new.webp
sts_imagery.webp
bottom of page